تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها

تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها

تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها موجب مقاومت آنها خواهد شد. به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالجواد رحیم پور در خصوص روش‌های درمانی زخم های دهان گفت: زخم های دهانی به صورت های مختلف بوجود می‌آیند. که برای پیشگیری و درمان این زخم های دهانی توصیه می‌شود افراد از دهان شویه های مناسب و آب نمک استفاده کنند. ما در مقاله روش‌های درمانی با نمک به برخی ازخواص آن اشاره کرده ایم.

این دندان پزشک عمومی گفت: بهتر است دهان شویه ها با توجه به توضیحات روی قوطی استفاده شود. بیماران با توصیه پزشک اقدام به تهیه دهان شویه ها کنند. اثرات استفاده از دهان شویه ها معمولا تا دوازده ساعت پس از مصرف در دهان باقی می‌ماند. نیازی نیست در زمان های نزدیک بهم از آن‌ها استفاده شود.

آیا تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها علمی است؟

عضو هیات‌ مدیره انجمن دندانپزشکان ایران تصریح کرد: استفاده از آب نمک به دلیل این‌که شرایط را برای رشد میکروب ها و فعالیت ویروس ها نامناسب می‌کند. برای شستشوی دهان مناسب است. افراد می‌توانند یک قاشق چای خوری نمک تسویه شده را یک لیوان آب ولرم جوشیده حل کنند. و دهان خود را با آن شستشو دهند. تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها توسط محققان در حال بررسی بیشتر است.

رحیم پور گفت: اگر استفاده از آب نمک برای افراد ناخوشایند است. می‌توانند با تهیه سرم های آماده فیزیولوژی دهان خود را ضد عفونی کنند. وی ادامه داد: شست‌وشوی دهان با آب نمک باعث قوی تر شدن لثه در برابر میکروب ها می شود. در نتیجه  از حساسیت دندان ها نسبت به آب سرد و گرم می‌کاهد. همچنین این موضوع باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی خواهد شد. رحیم پور افزود: به افرادی که به مصرف دهان شویه‌ها حساسیت و واکنش نشان می‌دهند. توصیه می‌شود برای ضد عفونی کردن و زخم های دهانی از آب نمک استفاده کنند.

بهبود زخم های دهانی و عونت دندان با آب نمک

وی در خصوص مواد غذایی که باعث عود کردن زخم های دهانی می‌شوند توضیح داد: مصرف مواد غذایی تند مثل فلفل و ترشی‌‌ها باعث تحریک و عود کردن زخم‌های دهانی خصوصا آفت دهان می‌شود. تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها از نظر علمی ثابت شده است.

گاهی اوقات استفاده از محلول آب نمک می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی روی تسکین درد و کاهش عفونت داشته باشد. این کار توسط طب سنتی باها تاکید شده است. در نتیجه می‌توان گفت که بیهوده و بی تاثیر نیست. از دیرباز از این روش برای درمان موقت عفونت های دهان و دندان استفاده شده است. تاثیر آب بر نمک لثه و دندان‌ها تا حد زیادی درست است. ما می‌توانیم برای ضد عفونی دهان از این محلول استفاده کنیم. اما استفاده بیش از حد از نمک گاهی موجب پوسیدگی دندان خواهد شد.

نمک طعام یا کلرید سدیم یکی از ضروری ترین مواد معدنی برای بدن است. اما به دلیل قوی بودن تاثیرات آن، استفاده بیش از حد از آن سیار خطناک است. روز انواع بیماری ها مانند فشار خون، سکته های قلبی و مغزی و سرطان از دلایل اصلی مصرف بیش از حد نمک است. بنابراین حتی برای سامتی دهان و دندان نیز از آن بیش از اندازه استفاده نشود.