نمک بیگ بگ – نمک یک تنی – نمک جامبو بگ

بیگ بگ ها، کیسه های بزرگی هستند که برای جابه‌جا کردن بارهای فله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیگ بگ ها قابلیت انبار نمودن و جابجائی نمک در مقادیر 500، 750، 1000، 1500،2000، 2500 کیلوگرمی را دارند. کلیدواژه‌های نمک بیگ بگ، نمک یک تنی یا نمک جامبوبگ برای نامگذاری بسته‌های بزرگ نمک استفاده می‌شوند که نوع معمول بسته‌بندی مخصوص صادرات فله نمک است.

نمک بیگ بگ - نمک یک تنی - نمک جامبو بگ

امکان بسته بندی نمک های در خواستی مشتریان در بیگ بگ ( جامبو بگ)

ویژگی بیگ بگ ها

بیگ بگ‌ها با نام های دیگری مانند جامبوبگ، فله بر، بالک بر یا FIBC نیز شناخته می‌شوند. در ساخت این کیسه‌ها از متریال‌های بادوامی استفاده شده که هم دوام کیسه‌ را افزایش داده است و هم انعطاف پذیری آن را افزایش داده است. ویژگی دوام بالا برای جامبو بگ ها الزامی است چرا که از آنها برای حمل بارهای سنگین استفاده می‌کنند.

از این رو شرکت‌های تولید کننده جامبو بگ از پلی پروپیلن برای ساخت آنها استفاده می‌کنند. ابعاد و اندازه‌های این کیسه‌ها ‌با توجه به نوع حمل و نقل و نیازی مشتری متفاوت است. از مزایای استفاده از جامبو بگ می‌توان ذخیره راحت‌تر، جا‌به‌جایی، تخلیه و بارگیری سریعتر اشاره کرد.

در صنایع مختلف به دلیل برخورد بارهای موجود در این کیسه، احتمال ایجاد الکتریسیته ساکن زیاد است. زمانی که یک بیگ بگ با مواد زیادی پر می‌شود، الکتریسیته ساکن به وجود می‌آید. این اتفاق خطرات احتمالی مختلفی را در انبارهای ذخیره‌ سازی در پی خواهد داشت، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن، هر ماده یا مواد را در انواع مختلفی از جامبو بگ‌ها قرار می‌دهند.

 

انواع کیسه‌های بیگ بگ

کیسه‌های جامبو بگ یا بیگ بگ به 4 نوع تقسیم می‌شوند که در این بخش شرح داده است:

کیسه‌های نوع A: از این نوع کیسه برای نگه‌داری مواد اشتعال‌زا به دلیل عدم جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن، استفاده نمی‌شود. در ساخت این کیسه‌های بیگ بگ از مواد غیر رسانا استفاده می‌شود به همین دلیل باید دقت کنید که این کیسه‌ها را در کنار مواد حلال و قابل احتراق قرار ندهید.

کیسه‌های نوع B: کاربرد این جامبو بگ برای جلوگیری از آتش سوزی هنگام گرد و غبار است. همچنین میزان خرابی این کیسه‌ها از 6 کیلو ولت فراتر نمی‌رود که مقدار بسیار مناسبی است. در این نوع جامبو بگ‌ها از مواد غیر رسانا استفاده می‌کنند و به همین دلیل می‌توان از آنها در حمل پودر‌های خشک و قابل اشتعال استفاده کرد.

کیسه‌های نوع C: در ساخت این کیسه‌ها از مواد رسانا استفاده شده است. یکی از رایج‌ترین استفاده‌های این نوع کیسه، حمل پودرهای قابل اشتعال است. برای تخلیه بارهای الکتریسیته ساکن از جامبو بگ نوع C، باید هنگام حمل و نقل آنها را بر روی زمین قرار داد.

کیسه‌های نوع D: مواد ساخته شده این بیگ بگ نوع C به آنها ویژگی ضد استاتیک بودن داده است. به دلیل استفاده از نخ‌های زرد رنگی که ضد الکتریسیته ساکن هستند، برای حمل این نوع کیسه‌ها نیاز نیست آنها را برروی زمین قرار دهید تا بار الکتریسیته ساکن تخلیه شود و با اینکار جرقه‌های اشتعال‌زا ایجاد نمی‌شوند.

به دلیل دارا بودن ویژگی‌های گفته شده، این بیگ بگ برای حمل مواد پودری و قابل احتراق استفاده می‌شود. در محیط‌های انبار به منظور جلوگیری از آتش سوزی باید دقت شود که روی این کیسه‌ها را با آب یا گریس نپوشانند.

از کیسه‌های جامبو بگ علاوه بر حمل و نقل و نگه‌داری، در مهار سیل و جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی درختان نیز استفاده می‌شود.

 

نمک بیگ بگ شایان

شرکت نمک شایان جهت مقرون به صرفه کردن خریدها و تسریع در عملیات بارگیری و تخلیه، اقدام به حمل و نگهداری دانه‌بندی‌های مختلف نمک همچون نمک صدفی، نمک پودری، نمک شکری، نمک نخودی و حتی سنگ نمک در جامبوبگ (بیگ بگ) کرده است.

نمک شایان ضمن رعایت تمامی استانداردهای کیفی، با ارائه نمک در جامبوبگ، حضور گسترده خود را در بازارهای داخلی و خارجی اثبات نموده است. در صورتی که نیاز به خرید نمک در این بسته‌بندی‌ها را دارید، قیمت نمک در جامبو بگ توسط کارشناسان فروش نمک شایان محاسبه گردیده و به همراه استعلام مناسب ترین کرایه حمل تا مقصد به شما عزیزان اعلام خواهد شد: «تماس با ما»