در این مقاله ابتدا به معرفی و تعریف کوتاهی از فنگ شویی می‌پردازیم و سپس استفاده از سنگ نمک در فنگ شویی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سنگ نمک در فنگ شویی

 

فنگ شویی چیست؟

اصلاح «فنگ شویی» یک عبارت چینی است. معنای لغوی این عبارت «باد و آب» است. این اصطلاح برای نامگذاری یک مکتب و فن باستانی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس این تفکر، انرژی که در کیهان در جریان است، تحت تأثیر وسایل و چیدمانی که ما در منزل، محل کار، باغ و سایر مکان‌ها داریم می‌تواند به انرژی مثبت یا انرژی منفی تبدیل شود. وجود این انرژی می‌تواند بر سلامتی، موفقیت و شادی ما تأثیرگذار باشد. رعایت نظم در چیدمان وسایل، استفاده از وسایلی که لبه‌های منحنی داشته باشند، چیدمان وسایل بر اساس تفکر فنگ شویی، پرهیز از بی نظمی و دور انداختن وسایلی که بلااستفاده هستند از جمله عواملی هستند که می‌توانند موجب مثبت شدن انرژی کیهانی شوند.

 

جایگاه سنگ نمک در فنگ شویی

در تفکر فنگ شویی، باید پنج عنصر طبیعت را وارد منزل خود کنیم: چوب، آتش، فلز، خاک و آب. آوردن آتش در خانه ممکن است با مخاطراتی همراه باشد. بنابراین باید چیزی را جایگزین آتش کنیم که خواص آن را داشته باشد. یک چراغ ساخته شده از سنگ نمک می‌تواند ترکیب رنگهای آتش را داشته باشد: زرد و نارنجی. همچنین این چراغ می‌تواند روشنایی ملایم آتش را به منزل ما بیاورد.

در کنار خواص آتش، چنانچه پایه‌های چراغ سنگ نمک را از چوب تهیه کنیم، می‌توانیم یک عنصر دیگر از طبیعت را نیز در این چراغ بگنجانیم. بنابراین ورود لامپ سنگ نمک در فنگ شویی در واقع ورود عناصر آتش و چوب است.

در فنگ شویی اعتقاد بر این است که یون های منفی در طول فرآیند گرمایش از یک شمع یا لامپ در هوا آزاد می شوند. این فرآیند هوا را از خواص مضر پاک می کند و آن را به یک ابزار ایده آل فنگ شویی تبدیل می کند.

در ادامه به سؤالات رایجی که درباره سنگ نمک در فنگ شویی پرسیده می‌شود پاسخ می‌دهیم:

1 – بهترین مکان برای قرار دادن سنگ نمک در خانه کجاست؟

در فنگ شویی قانونی وجود دارد تحت عنوان «قانون مثلث». بر اساس این قانون، سه مکان در خانه وجود دارند که بیشترین انرژی کیهانی در این مکان‌ها حرکت می‌کنند: اتاق خواب، آشپزخانه و حمام. با مقایسه شرایط این مکان‌ها، به نظر می‌رسد بهترین مکان برای نگهداری سنگ نمک، اتاق خواب و یا آشپزخانه باشد. انتخاب یک چراغ خواب سنگ نمک می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

2 – کدام نمک برای ساخت لامپ نمکی مناسب‌تر است؟

برای ساخت لامپ نمکی غالباً از نمک صورتی یا نمک هیمالیا استفاده می‌کنند. دلیل این انتخاب در وهله اول ظاهر و رنگ زیبای این نمک است. این نمک در طبیعت به رنگ صورتی یافت می‌شود. ترکیب این رنگ با نور گرمی که لامپ در دل نمک ایجاد می‌کند می‌تواند بیش از دیگر انواع نمک، عنصر آتش را تداعی کند.

3 – نگهداری نمک در خانه خواص درمانی نیز دارد؟

نمک خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی برای دستگاه تنفسی ما دارد. نگهداری نمک در منزل می‌تواند موجب کاهش احتقان، بازکردن مجاری تنفسی، از بین بردن علائم آلرژی و تسکین آسم و برونشیت و سرماخوردگی شود. درباره خواص سنگ نمک بر محیط و کاهش آلودگی می‌توانید مقاله‌ای تحت همین عنوان را در اینجا بخوانید.

 

شما می‌توانید سؤالات خود را در این زمینه از طریق فرم نظرات با ما به اشتراک بگذارید. منتظر پیام‌های شما هستیم.