خلاقیت در هر حوزه‌ای سبب جذب مخاطبان و افراد زیادی می‌شود. یکی از نمونه های آن هتل نمکی در بولیوی است که پالاسیو دسال (به اسپانیایی: Salar de Uyuni) (Palacio de Sal) نام دارد. این هتل را برخلاف اکثر ساختمان‌های رایج که با سیمان و فولاد می سازند، از نمک ساخته اند.

هتل نمکی در بولیوی : پالاسیو دسال

هتل نمکی در بولیوی : پالاسیو دسال

ویژگی‌های ساختمان هتل نمکی بولیوی

این هتل نمکی را در کشور بولیوی استان پیونی و در کنار بزرگترین تپه نمکی جهان ساخته اند. برای ساخت اتاق‌ها، دیوار‌ها و حتی مبلمان این هتل، از نمک استفاده کرده اند. اگر از این هتل دیدن کنید، هیچ اثری از میخ، پیچ یا سیمان نخواهید یافت. زیرا برای ساخت این هتل نمکی از مخلوط بلوک نمک و آب و در برخی از قسمت‌ها هم از چوب استفاده کرده اند.

هتل نمکی بولیوی : وسایل و دکور داخلی اتاق ها

هتل نمکی بولیوی : وسایل و دکور داخلی اتاق ها

این هتل در منطقه پیونی در کشور بولیوی است و به دلیل این که تهیه مصالح ساختمانی در این منطقه به سختی امکان پذیر است، سازنده هتل تصمیم گرفت تا از نمک برای ساخت هتل استفاده کند تا با محیط زیست هم سازگار باشد.

جالب است بدانید که مساحت این هتل نمکی، 1360 متر است. مصالح نمکی ساخت این هتل بیش از یک میلیون بلوک نمکی 35 سانتی متری است. اتاق‌های نمکی این هتل حس حضور در خانه اسکیمو‌ها را به شما می‌دهد.

 

امکانات نمکی!

این فقط عناصر تشکیل دهنده ساختمان هتل نمکی بولیوی نیست که از نمک ساخته شده‌اند. بسیاری از وسایل و امکانات هتل نیز نمکی هستند!

شما می‌توانید از آشپزخانه‌های نمکی این هتل برای صرف ناهار استفاده کنید، همچنین می‌توانید از امکاناتی نظیر حمام نمکی، سونا خشک و اتاق بخار استفاده کنید و به استراحت بپردازید. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به محیطی اشاره کرد که برای بازی گلف طراحی کرده اند.

اغلب مهمان‌های این هتل نمکی باور نمی‌کنند که در حال حاضر صندلی آنها و یا دیوار اتاقشان نمکی است. به همین دلیل دیوارها یا صندلی را لیس می‌زنند تا از مزه آن مطمئن شوند!

داستان لیس زدن دیوار‌ها و صندلی‌های نمکی توسط مهمان‌های هتل به اطلاع مدیریت هتل پالاسیو دسال رسید و آنها قوانینی را برای جلوگیری از این اتفاق وضع کردند. اما با این حال شما وسوسه می‌شوید که برای حصول اطمینان از نمکی بودن امکانات و دیوارها آنها را لیس بزنید.

 

جاذبه های زمین گردشگری

هتل نمکی بولیوی در بزرگترین کویر نمکی دنیا قرار دارد. سالار ییونی (به اسپانیایی: Salar de Uyuni) نام این کویر نمکی است که 10582 کیلومتر مربع وسعت دارد. همانطور که تصویر ذیل نیز می‌بینید سطح کویر سالار ییونی بر اثر بارش باران صیقل خورده و مانند یک آیینه است. این سطح صیقلی در بازتاب تصویر آسمان صحنه‌های بی‌بدیلی را ایجاد می‌کند:

کویر نمک در کنار هتل نمکی بولیوی : سالار ییونی (به اسپانیایی: Salar de Uyuni)

کویر نمک در کنار هتل نمکی بولیوی : سالار ییونی (به اسپانیایی: Salar de Uyuni)

دیگر جاذبه‌های گردشگری کشور بولیوی

هتل نمکی پالاسیو دسال تنها جاذبه گردشگری کشور بولیوی نیست. در ادامه بصورت مختصر با برخی دیگر از مکانهای گردشگری کشور بولیوی نیز آشنا می‌شویم:

پارک ملی مدیدی یکی از مکان‌های فوق‌العاده زیبا است که در محیطی با طول 700 مایل قرار دارد. مهم ترین نکته این پارک وجود برخی گونه‌های جانوری است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد. یکی از این گونه‌ها میمون‌های نژاد تی تی هستند همچنین در در بین گونه‌های پرندگان، 11 درصد از 9 هزار گونه پرنده در جهان در این پارک وجود دارد.

احتمالا جاده یونگاس در کشور بولیوی خطرناک ترین جاده موجود در جهان محسوب می‌شود. این جاده در میان دره و کوه قرار دارد و دارای بزرگترین سراشیبی دنیاست. با استفاده از این جاده می‌توانید از پایتخت بولیوی یعنی لاپاز به شمال این کشور یعنی مکان قرارگیری جنگل‌های آمازون بروید. گردشگران باید از شهر لاپاز 400 فوت را به صورت صعودی حرکت کنند و در ادامه مسیر به میزان 4 هزار فوت پایین خواهند رفت.