کاربردهای جالب نمک در خانه

کاربردهای جالب نمک در خانه

کاربردهای جالب نمک را می‌توانیم به عنوان راهکارهایی خانگی در منزل مورد آزمایش قرار دهیم. در زیر انواع کاربردهای جالب نمک در خانه  ذکر شده است:

1- اضافه کردن به آب در حال جوشش

نمک آب را در دمای بالاتر به جوش می‌آورد. بنابراین باعث کاهش زمان پخت و پز خواهد شد. این می‌توان یکی از کاربردهای جالب نمک باشد!

2- بررسی تازگی تخم مرغ

دو قاشق چای خوری از نمک را در فنجانی از آب بریزید و سپس تخم مرغی را درون آن قرار دهید. تخم مرغ تازه، ته خواهد نشست و تخم مرغ کهنه تر شناور خواهد بود. البته این بدین معنی نیست که تخم مرغ شناور، فاسده شده است.

3- با دوام تر کردن پنیر

برای دوام بیشتر پنیر بهتر است آن را در یک روکش مرطوب شده با آب نمک بپیچید.

4- ترساندن مورچه ها

نمک را در جای درها یا کنار پنجره ها و هرجایی که مورچه ها در خانه تان تردد می‌کنند، بپاشید. مورچه ها علاقه ایی به راه رفتن بر روی نمک ها ندارند.

5- خاموش کردن آتش ناشی از روغن در آشپزخانه

جعبه ایی از نمک را در کنار اجاق داشته باشید، و اگر آتش ناشی از روغن مشتعل شد، روی زبانه ی آتش نمک بریزید (هیچ وقت از آب در این وضعیت استفاده نکنید چرا که باعث پراکندگی می‌شود). زمانیکه نمک به آتش اعمال شد، باعث کاهش گرمای آتش می‌شود.

6- کاهش چکه شمع ها کاربردهای جالب نمک

یکی از کاربردهای جالب نمک این است که شمع های تازه را در یک محلول نمک قوی برای چند ساعت بخیسانید. سپس آنها را به خوبی خشک کنید.

7- طراوت و شادابی گل های قلمه زده شده

کمی کمتر از ۲ قاشق چای خوری را به گلدان اضافه کنید. با این کار گل های بریده شده، مدت زمان بیشتری تازه می‌مانند. (همین مقدار شکر و یا یک عدد آسپرین، نتیجه ی مشابهی می‌دهد.)

8 – مرمت دیوارها

 ۲ قاشق سوپ خوری نمک را با دو قاشق سوپ خوری از نشاسته ذرت مخلوط کنید. در نهایت به آن در حدود ۵ قاشق چای خوری آب بیافزایید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. از این خمیر برای پر کردن سوراخ های دیوار استفاده کنید.

9- جلوگیری از علف های حیاط

اگر علف های چمن بین آجرهای حیاط تان، و یا دیگر قسمت ها می روید، با دقت نمک را بین شکاف ها بپاشید، سپس با آب آنجا را خیس کنید و یا منتظر باران برای نمناک شدن آن محل باشید.

10- شست و شوی دهان

برای شستشوی دهان می‌توانید از محلول نمک و جوش شیرین استفاده کنید.

11- فرو نشاندن درد ناشی از زخم زنبور

فورا آن ناحیه را مرطوب کرده و توده ی کمی از نمک را برای کاهش درد و تورم بر روی آن قرار دهید.

12- درمان گزیدگی پشه

درمان گزیدگی پشه یکی از کاربردهای جالب نمک است. آب نمک، برای کاهش خارش ناشی از گزیدگی پشه می‌تواند موثر باشد. علاوه بر این، تلفیق نمک و روغن زیتون نیز می‌تواند مفید باشد.

13- ماساژ کاربردهای جالب نمک

پس از استحمام و زمانی که هنوز بدن تان نمناک است به خودتان یک ماساژ با نمک خشک بدهید.

14- رهایی از التهاب گلو کاربردهای جالب نمک

نمک را به همراه آب گرم مخلوط کرده و آن را غرغره کنید تا درد گلویتان تسلی یابد.