عامل پف کردن چشم ها

عامل پف کردن چشم ها

پف کردن چشم ها مصرف نمک کارشناس ارشد گیاهان دارویی و محقق سبک زندگی سالم به خبرنگار ایمنا گفت: در مورد ارتباط ظاهر با وضعیت سلامتی باید بگوییم بسیاری از مشکلات مانند رگ به رگ شدن، آسیب دیدگی و عفونت ممکن است باعث باد کردن پاها شود.ما در مقاله زیاده روی در مصرف نمک به دلایل ورم بدن اشاره کرده ایم. اما در این مقاله به دلایل پف چشم اشاره خواهیم کرد.

محبوبه ایزدی در ادامه بیان داشت: بارداری، چاقی، و برخی از داروها نیز موجب احتباس آب در اندام تحتانی بدن می شوند که تورم پاها را به دنبال دارند. همچنین بسیاری از افرادی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند، به دلیل عملکرد ضعیف قلب در پمپاژ خون، دچار احتباس آب می شوند که ورم کردن، ران ها، پاها و قوزک پا از نشانه های متداول این مشکل است.

آیا عامل پف کردن چشم ها مصرف نمک زیاد است؟

ورم کردن و سیاه شدن زیر چشم، معمولا یکی از متداول ترین نشانه ای کم خوابی است. اما اگر فرد به اندازه کافی می خوابد و این مشکل را دارد، بد نیست نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازد. ایزدی بیان داشت: ورم کردن و پف کردن چشم، با ایجاد آب در پوست نازک و شل زیر پلک پایین چشم ایجاد می شود. همچنین برخی موارد مانند آلرژی و یا گریه می تواند موجب جمع شدن آب و مایعات در این ناحیه شود.

وی در مورد ورم کردن چشم ها افزود: یکی از متهمان این مشکل، خوردن نمک زیاد است. غذاهای پر سدیم، احتباس آب را در طول بدن زیاد کرده و ناحیه حساس زیر چشم نیز از این موضوع مستثنی نیست. این کارشناس گیاهان دارویی در مورد خشکی پوست بیان داشت: هر فردی هرازگاهی دچار خشکی پوست می شود. این مشکل معمولا مسئله ای جزئی است که در هوای زمستانی با دوش های آب داغ ایجاد می شود. از عوامل اصلی پف کردن چشم ها مصرف نمک است.

ارتباط ورم چشم در صبح‌ با مصرف نمک

نمک یا سدیم ماده است که در صورتی که در صورت مصرف بیش از اندازه، موجب احتباس آب در بدن می‌شود. پوست صورت به ویژه ناحیه  چشم‌ها بسیار نازک است. در نتیجه آب جمع شده در زیر پوست خود را نشان خواهد داد. در ظاهر شاید این ورم موجب از بین رفتن چین و چروک صورت شود. اما این یک نشانه خطرناک از مصرف بیش از حد سدیم است. اگر مصرف نمک به همین صورت باشد، بیماری های بسیار زیادی مانند فشار خون بالا در فرد پدید خواهد آمد. ورم چشم و دست و پا از نشانه های مصرف نمک در مقادیر زیاد است. عامل پف کردن چشم ها مصرف نمک می‌تواند باشد. اما این موضوع باید توسط پزشک بررسی شود.

به طور کلی مصرف بیش از حد مجاز مواد غدایی و معدنی موجب ایجاد اختلال در عملکرد ارگان‌های مختلف خواهد شد. همین امر موجب می‌شود که بیماری های مختلفی در فرد ظاهر شود. بهتر است از این ماده به میزان نیاز بدن استفاده شود. استفاده از مواد غذایی مفید در حجم زیاد نیز می‌تواند مشکل آفرین باشد. پف چشم و صورت یکی از اولین علائم مصرف بیش از حد سدیم است.