در عصر کنونی، زندگی همه ما با تجهیزات و امکانات مدرن اجین است. تصور کنید برای مدتی دسترسی شما به عناصر دنیای مدرن نظیر برق و وسایل الکترونیکی را قطع کنند. اگر این مدت کوتاه و با هدف جلب آرامش باشد می‌تواند ایده‌ای جذاب باشد. در هتل نمکی مصر که یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور است این امکان فراهم شده است. این اقامتگاه بوم‌گردی مصری که تماماً از سنگ نمک و گل ساخته شده است، به‌عنوان بهترین مکان برای فرار از دنیای شلوغ مدرن است. این هتل در بخش «سیوا» در کنار صخره‌های نمکی و معدن نمک ساخته شده است. بخش «سیوا» در مرز مصر با لیبی به علت دارا بودن این صخره های نمکی (سنگ نمک) به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. اما شاید هتل نمکی مصر در کنار این صخره‌ها امروزه نقش پررنگ‌تری در جذب گردشگر دارد.

هتل نمکی مصر (Adrère Amellal) : نمای بیرونی

هتل نمکی مصر (Adrère Amellal) : نمای بیرونی

 

امکانات بسیار ابتدایی در هتل نمکی مصر

هنرمندان مصری بخش «سیوا» این هتل نمکی Adrère Amellal را با صخره‌ها و سنگ نمک ساخته‌اند. جنس وسایل زندگی در این هتل نیز از سنگ نمک یا مواد اولیه موجود در صحرا نظیر چوب و سنگ است. تمام دیوارها و مبلمان این هتل نیز از جنس سنگ نمک است. دیوارها و بسیاری از مبلمان نیز از جنس محصولات طبیعی، از جمله مخلوطی از گل و سنگ نمک است. پایه‌های تخت و میزهای کنار تخت نیز از قطعات سنگ نمک هستند.

جدا از موقعیت مکانی، بارزترین و جذاب‌ترین ویژگی این هتل این است که در هتل نمکی مصر هیچ برق، تلفن یا ارتباط اینترنتی وجود ندارد. ساکنان این هتل برای روشن کردن فضا از چوب، مشعل‌های چوبی و شمع استفاده می کنند. روشنایی این هتل همچنین با تکیه بر انرژی خورشیدی و لامپ های نفتی نیز تأمین می‌گردد

هتل نمکی مصر : تأمین روشنایی سوئیت ها با نور شمع

تأمین روشنایی سوئیت ها با نور شمع

با وجود همه این امکانات ابتدایی، حتی افراد سرشناس و ثروتمند نیز در این مکان خلوت اقامت داشته‌اند. این هتل هر سال میزبان گردشگران از کشورهای مختلف اروپایی و ایالت متحده آمریکا می‌باشد. دوستداران طبیعت و کویر نیز از دوستداران این هتل هستند و با اقامت در این هتل، تعهد و علاقه خود به طبیعت را بروز می‌دهند.

 

طبیعت کویری هتل نمکی مصر

بخش سیوا یک منطقه کویری است. مردم بخش سیوا زندگی خود را با محصولات درختانی نظیر زیتون و خرما می گذرانند که در برابر گرما نیز از آنان حفاظت می کند. البته طراحی ساختمان خاکی هتل نمکی مصر به گونه‌ای است که سپر محکمی در برابر گرمای شدید محیط باشد.

در یک طرف هتل Adrere Amellal، صخره‌های باشکوه قرار دارند و در طرف دیگر، یک فضای بیابانی وجود دارد. درختان زیتون و خرما نیز بر جذابیت محیط اطراف هتل افزوده است.

همچنین با اقامت در هتل نمکی مصر می‌توانید از شبهای کویر و زیبایی‌های چشم‌نواز آن نیز بهره‌مند شوید:

شبهای کویر در هتل نمکی مصر

 

بازدید از معدن نمک در نزدیکی هتل

در نزدیکی هتل «آدرر آملال»، یک معدن نمک وجود دارد که اکنون بیش از 20 سال است که منابع همین معدن برای ساخت ساختمان‌ها و وسایل هتل استفاده می‌گردد. مهمانان هتل می‌توانند از این معدن نمک و نحوه کار کارگران برای استخراج نمک نیز بازدید داشته باشند.