نابودی میکروب با آب نمک!

نابودی میکروب با آب نمک!

نابودی میکروب با آب نمک از گذشته تا به امروز در طب سنتی و نوین مورد بحث بوده است. بسیاری از افراد عقیده دارند که نمک دارای ترکیباتی است که می‌تواند موجب از بین رفتن میکروب‌ها شود یا در اصطلاح میکروب‎‌ها را به دام بیاندازد. به تازگی برخی از محققان چینی، دستگاهی طراحی کرده اند که با استفاده از آب و نمک، خانه را ضد عفونی می‌کند. این دستگاه می‌تواند میوه و سبزیجات را نیز تمیز و ضد عفونی کند. اما قبل از هر چیز باید بدانیم که این ماده چه ترکیباتی دارد:

  1. دارای ترکیباتی از کلر و سدیم
  2. دارای نام علمی سدیم کلرید
  3. سدیم برای سلامتی انسان نقش ضروری ایفا می‌کند.

غرغره کردن آب نمک و نابودی میکروب‌ها

برخی از افراد هنگامی که دچار عفونت در گلو می‌شوند، آب نمک غرغره می‌کنند. این ماده دارای ترکیباتی است که موجب می‌شود میکروب‌های موجود در دهان از بین بروند. اما باید میزان استفاده از آن به حدی باشد که گلو را زخم نکند. در این صورت می‌توان به نابودی میکروب‌ها امیدوار بود. این امکان که آب نمک بتواند به مقابله با ویروس‌ها نیز بپردازد، هنوز اثبات نشده است. شما می‎‌توانید در مقاله فواید شستشوی دهان با آب نمک با تاثیرات این ماده روی نابودی میکروب‌ها، آشنا شوید.

استفاده از آب نمک برای نابودی میکروب دهان

گاهی اوقات لثه‌ها و دندان‌ها دچار عفونت می‌شوند. بهتر است قبل از مراجعه به دندانپزشک، از محلول آب نمک برای مقابله با این عفونت استفاده کنید. گاهی نیز این مشکلات در اثر سرماخوردگی و عفونت های ویروسی ایجاد می‌شود.

ضد عفونی کردن میوه و سبزی با نمک

علاوه بر ضد عفونی کردن دهان و وسایل منزل، می‌توان از این محلول برای از بین بردن میکروب‌های میوه و سبزی نیز استفاده کرد. این امر موجب می‌شود که دیگر نیازی به استفاده از محلول‌های شیمیایی وجود نداشته باشد. این محلول‌ها خطرات بسیار زیادی برای سلامتی و محیط زیست دارند. در نتیجه می‌توانید این روش را جایگزین استفاده از مایع ضد عفونی کننده شیمیایی کنید. برای این کار باید مقدار معینی از نمک را در آب محلول و به میوه و سبزی اضافه کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای نابودی میکروب با آب نمک نباید مقدار نمک کم باشد. اما در مواردی که میزان نمک زیاد است، امکان پژمرده شدن سبزی نیز وجود دارد.

نتایج تحقیقات در مورد نابودی میکروب با آب نمک

به گزارش انتخاب، یزدانی رئیس انجمن دندانپزشکان گفت: برای از بین بردن جرم‌ها و میکروب های دهان و دندان به جای استفاده از مسواک و نخ دندان از آب نمک نیز می توان استفاده کرد. این متخصص دندانپزشکی در خصوص فواید نمک برای سلامت دندان ها اظهار داشت: یکی از مهمترین خواص نمک، خاصیت میکروب‌ کشی وغلظت آن است که باعث از بین رفتن میکروب‌های دهان و دندان می‌شود.

یزدانی در ادامه افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های نمک، جذب بالای آب است. در هنگام غرغره آب‌ نمک میکروب‌های دندان را به دام انداخته و آنها را از بین می‌برد. وی در خصوص زمان استفاده از آب نمک افزود: بهترین زمان برای استفاده از آب نمک قبل از خواب و بعد از مسواک زدن است. یزدانی به افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه کرد: این افراد جهت شست‌ و‌شوی دندان‌ها از مصرف آب‌ نمک خودداری و به جای آن از دهان شو استفاده کنند. رئیس انجمن دندانپزشکان یادآورشد: استفاده از آب نمک علاوه بر پوسیدگی دندان، از بیماری های لثه نیز جلوگیری می کند.