درمان میگرن با نمک در چند دقیقه!

درمان میگرن با نمک در چند دقیقه!

درمان میگرن با نمک به عنوان یک درمان غیر دارویی از دیرباز مورد توجه بوده است. شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که برای درمان میگرن چه بخوریم؟ آیا خوردن یک ماده غذایی می‌تواند موجب تسکین دردهای میگرنی شود؟ درمان میگرن بدون دارو قطعا نسبت به روش‌های دارویی ارجعیت دارد. نمک یک ماده معدنی مورد نیاز برای بدن است. اما این ماده باید با توجه به میزان مجاز روزانه، مصرف شود. یک رژیم غذایی سرشار از نمک می‎تواند موجب مشکلاتی مانند فشار خون بالا شود. اما محققان عقیده دارند کسانی که میزان بیشتری نمک مصرف می‌کنند، سردردهای میگرنی کمتری دارند! حتی مصرف این ماده می‌تواند روی شدت سردرد نیز تاثیر داشته باشد. اما برخی از افراد باید از مصرف زیاد زمک خودداری کنند:

  1. افرادی که دارای سابقه‌ی ژنتیکی بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هستند.
  2. کسانی که مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند.

بنابراین قبل از ایجاد تغییر در رژیم غذایی باید به این نکات توجه شود. برخی از مواد غذایی دیگر نیز تاثیرات چشمگیری در کاهش یا رفع سردرد‌های میگرنی دارند. مثلا برخی از پیاز به عنوان یک ماده‌ی غذایی موثر برای این امر، یاد می‌کنند. باید به این نکته توجه کنید که مهم‌ترین عامل میگرن نیز مصرف بی رویه نمک شناخته شده است!

درمان میگرن با طب سنتی و موادی مانند نمک!

درمان میگرن با طب سنتی شاید بیشتر از استفاده از داروهای شیمیایی طرفدار دارد. زیرا این بیماری موجب شده است که افراد برای تسکین درد از قرص‌های شیمیایی به صورت مداوم استفاده کنند. این موضوع می‌تواند موجب ایجاد عوارض جبران ناپذیری در بدن شود. از همین رو بیشتر افراد از طب سنتی برای درمان سردردهای میگرنی کمک می‌گیرند. درمان میگرن عصبی نیز با استفاده از همین روش‌ها انجام می‌شود.

استفاده از ترکیب نمک و آبلیمو

ترکیب نمک و آبلیمو در طب سنتی به عنوان راهکاری برای این مشکل مطرح شده است. بسیاری از کسانی که از این مواد استفاده کرده اند، نتایج خوبی را شاهده بوده اند.

می‌توان میگرن را در خانه به طور طبیعی بسیار سریع با راهی آسان و تقریبا رایگان درمان کرد. برای این کار به نمک، آب و آب لیمو نیاز دارید. یک لیوان آب را ابتدا با چند قاشق آب‌لیمو ترکیب کنید سپس چند قاشق نمک به آن اضافه کنید و میل کنید. میزان نمک باید از لیمو بیشتر باشد. قبل از انجام این کار باید بدانید که هر نوع نمکی مناسب این کار نیست و تاثیرگذارترین نمک برای این کار نمک صورتی هیمالایی است. این نمک با تولید الکترولیت به تسکین فوری درد میگرن شما کمک می‌کند. علاوه بر این، ترکیب نمک و آب‌لیمو بسیار موثر است. می‌توانید یک لیمو را ببرید و آن را روی پیشانی خود قرار دهید و ماساژ دهید تا به طور موضعی درد میگرن را کاهش دهید.

نتایج تحقیقات درمان میگرن با نمک

تحقیقات حاکی از آن است که نمک می‌تواند در پیشگیری و کنترل دردهای میگرنی بسیار سریع و تاثیرگذار عمل کند. بسیاری از افراد از دردهای میگرنی رنج می‌برند و این درد طاقت آن‌ها را بریده است. این دردهای مکرر و ناگهانی زندگی روزمره و فعالیت‌های روزانه افراد به خصوص افراد شاغل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان نشان داده‌اند که زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می‌شوند. بیشتر افراد که از این بیماری رنج می‌برند هنگام حملات میگرنی به دارو رجوع می‌کنند. با وجود اینکه داروها می‌تواند در تسکین دردهایی از این قبیل موثر باشد اما نباید فراموش کرد که درمان آن‌ها موقتی است و علاوه بر اینکه این داروها اثرات جانبی بی‌شماری دارند، موجب می‌شود بدن به مصرف آن‌ها عادت کند و در بیشتر اوقات بسیار پرهزینه است. از طرف دیگر، این داروهای مسکن که به هنگام حملات میگرنی استفاده می‌شود مدتی طول می‌کشد تا اثر کند و تا اثرگذاری آن فرد باید درد را تحمل کند.