تحقیقات بیشتر درباره مضرات نمک

تحقیقات بیشتر درباره مضرات نمک

به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از WebMD، اکنون یک مطالعه ۲۵ ساله نشان می‌دهد که نمک، حتی مقدار کم آن، شانس مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.این تحقیق نشان داد که در صورت مصرف روزانه ۱.۵ قاشق چای‌خوری نمک، اضافه کردن نمک، حتی در حد کمتر از نیم قاشق چای‌خوری (۱ گرم) شانس مرگ زودرس را ۱۲ درصد افزایش می‌دهد. این خطر به ازای هر ۱ گرم نمک اضافی، ۱۲ درصد دیگر هم بالا می‌رود. با این حال این مطالعه یک خبر خوب هم داشت.کاهش نمک می‌تواند باعث افزایش عمر شود. مطالعه نشان داد که محدودیت نمک تا ۱۵ درصد باعث کاهش خطر مرگ زودرس می‌شود. با این حال این تحقیق به حد معنی‌دار از نظر آماری نرسید. در مقاله مضرات نمک و خظرات آن به این موضوع پرداخته شده است.

محقق راهبر مطالعه، ننسی کوک، استاد اپیدمیولوژی دانشکده سلامت جمعی هاروارد، گفت: «مصرف سدیم کمتر، به کاهش فشار خون، کاهش خطر بیماری قلبی‌عروقی و کاهش مرگ و میر می‌انجامد.»تیم تحقیقاتی کوک دریافت که در طول ۲۴ سال، افرادی که کمتر از ۱ قاشق چای‌خوری (۲۳۰۰ میلی‌گرم نمک در روز) مصرف می‌کردند، ۲۵ درصد کمتر دچار مرگ می‌شدند.

تحقیقات درباره سهم مصرف زیاد نمک در فشار خون بالا

سهم مصرف زیاد نمک در فشار خون بالا و شدت بیماری‌های ناشی از سیستم ایمنی هنوز به شدت در علوم پزشکی و رسانه‌های عمومی مورد بحث است. هدف این بررسی نمایش دو دیدگاه متضاد در مورد این موضوع است. در تحقیقات به اثرات مضر مصرف بیش از حد نمک اشاره شد. نمک نقش اصلی در فشار خون را دارد. ما هر کدام به صورت یکسان بر ضرر نمک اشاره دارند. البته این ماده دارای فوایدی نیز برای بدن است.

برخی دیگر از مصرات نمک

آسیب های سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد نمک هنوز بحث برانگیز است. تفاوت های فردی در حساسیت به نمک تا حد زیادی به این تناقض نسبت داده می شود. بیمارانی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند و همچنین سایر گروه‌های آسیب‌پذیر اعم از خردسالان یا افراد در سنین بالا هنگام مصرف یک رژیم غذایی کم نمک، کاهش شدید فشار خون را نشان می‌دهند. علاوه بر این، یافته‌های دو دهه اخیر به مفهوم ذخیره سدیم خارج کلیوی می‌پردازد. با این حال، پیامدهای دراز مدت این پدیده کمتر شناخته شده است. تحقیقات بیشتر درباره مضرات نمک، ضرر آن را نشان می‌دهد.

مصرف بیش از حد نمک باعث بیماری هایی از جمله پوکی استخوان، فشار خون، دفع کلسیم که باعث بیماریی هایی مانند سنگ کلیه میشود.جالب است فشار خون بعد از دیابت دومین عامل اصلی بیماری های کلیوی است. از این رو این موضوع همیشه مورد بحث است. فشار خون در ایران نیز از بیماری های رایج است. یکی از دلایل آن نیز استفاده از نمک است. تحقیقات بیشتر درباره مضرات نمک توسط محققان انجام شده است.

این ماده را نباید بیش از حد مورد استفاده قرار داد. در صورت زیاده روی سلامتی فرد به خطر خواهد افتاد. از این رو در بسیاری از تحقیقات علمی از مضرات آن برای بدن می‌گویند. اما این ماده فواید بسیاری نیز دارد. مثلا سرم که در هنگام بیماری به بیماران تزریق می‌شود.