کاربردهای شگفت انگیز نمک در منزل

کاربردهای شگفت انگیز نمک در منزل

کاربردهای شگفت انگیز نمک در منزل چه هستند؟ یکی از مهمترین عناصر و مواد معدنی مورد نیاز بدن، نمک است. اما به جز کاربردهایی که در تهیه مواد غذایی دارد، در انجام امور دیگر نیز به کار می‌رود. بسیاری از افراد به استفاده بیش از حد نمک عادت کرده ایم. به طوری که در صورتی که در رژیم غذایی مان نباشد، غذای مورد نظر را نخواهیم خورد. ما در مقاله کاربردهای جالب نمک در خانه به این موضوع پرداخته ایم. در ادامه کاربردهای نمک در خانه داری را شرح خواهیم داد.

  • استفاده از نمک برای رفع بوی پیاز و سیر
  • نمک برای رفع بوی کفش
  • درمان جوشهای چرکی صورت
  • تهیه رنگ
  • جلوگیری از فساد میوه

این موارد تنها بخشی از کاربردهای شگفت انگیز نمک در منزل هستند. مثلا از این ماده می‌توان برای تمیز کردن ظروف استفاده کرد. گاهی از ترکیبات دیگری مانند سرکه نیز در کنار آن استفاده می‌شود.

کاربردهای شگفت انگیز نمک در منزل چه هستند؟

ما در این مقاله قصد داریم برخی از کاربردهای نمک در منزل را برای شما شرح دهیم. احتمالا شما به جز استفاده از نمک برای غذا، از کاربردهای دیگر آن چندان خبر ندارید. این مقاله نیز به همین موضوعات خواهد پرداخت. شما می‌توانید از این نکات در منزل استفاده کنید. این کار موجب می‌شود که علاوه بر استفاده از آن برای تهیه مواد غذایی، از کارایی های دیگر آن نیز باخبر شویم.

پیشگیری از پریدن روغن داغ

قبل از سرخ کردن مواد غذایی در روغن داغ، کمی نمک در تابه بپاشید. این امر موجب جلوگیری از پاشش روغن خواهد شد. همچنین از ته گیری مواد غذایی به کف تابه جلوگیری می کند.

پیشگیری از سیاه شدن میوه ها

برای پیشگیری از سیاه شدن میوه ها باید برش های میوه را درون محلول آب نمک بگذارید.

رفع بوی پیاز از دست

برای رهایی از این بوی پیاز و سیر باید روی دست های خیس خود نمک بزنید.  آنگاه نمک را آبکشی کنید.

تمیز کردن اتو از کاربردهای شگفت انگیز نمک

برای رفع لکه های روی سطح اتو، آن را در بالاترین درجه قرار دهید. یک لایه نمک روی کاغذ روغنی ایجاد و اتو را روی آن بکشید.

پیشگیری از یخ زدگی شیشه ها

وقتی بخش داخلی پنجره را با اسفنج خیس درون آب نمک، مرطوب کنید، شیشه پنجره دیگر یخ نخواهد بست. از دیگر راهکارهایی که می توان در روزهای سرد زمستانی برای پیشگیری از انجماد پنجره ها به کار بست، قرار دادن کیسه های نمکی در لبه پنجره است. این روش یکی از کاربردهای  نمک در منزل است.

اطفای آتش در حین آشپزی از کاربردهای شگفت انگیز نمک

اگر در حین آشپزی روغن آتش گرفت فقط کافی است روی آن نمک بپاشید. این کار باعث می شود تا جریان اکسیژن قطع شده و آتش خاموش شود.

میز کردن سینک ظرفشویی

نمک و آب لیموترش را با یکدیگر مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی سطح استیل بکشید. این کار باعث برق افتادن سینک می شود. از کاربردهای شگفت انگیز نمک می‌توان به این موضوع اشاره کرد.

پیشگیری از قارچ گرفتن پرده های داخل حمام

پس از خرید پرده، آن را با آب نمک بشوئید!