نمک طعام برای مقابله با عفونت

نمک برای مقابله با عفونت

نمک طعام برای مقابله با عفونت و بیماری تاثیرات چشمگیری می‌تواند داشته باشد. این ماده در طب سنتی نیز مورد بحث بوده است. همانطور که می‌دانید مصرف به اندازه از این ماده می‌تواند برای سلامتی بدن نیز مفید باشد. به همین علت یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای بدن است. اما نمک چه تاثیری بر از بین بردن عفونت در بدن دارد؟

  • نمک طعام و افزایش سطح سیستم ایمنی بدن
  • مقابله با عفونت های انگلی پوستی با نمک
  • از بین بردن عفونت های میکروبی

در واقع آنها عقیده دارند که در صورتی که سطح سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد، بدن نمی‌تواند به مبارزه با عفونت و باکتری بپردازد. استفاده از نمک برای ضد عفونی کردن بدن از دیرباز مورد توجه بوده است

از بین بردن عفونت با نمک

گاهی نمک درمانی یک روش ساده برای مبارزه با عفونت‌هاست. برای شستشوی دهان می‌توان از آب و نمک استفاده کرد. نمک طعام برای مقابله با عفونت کارایی بسیار گسترده ای دارد. اما نباید فراموش کنیم که حد مجاز استفاده از نمک را باید رعایت کنیم. البته مقدار مجاز آن می‌تواند برای سلامتی نیز مفید باشد. اما محققان عقیده دارند که هر چقدر مصرف نمک را کاهش دهیم، بدنی سالم تر خواهیم داشت. این نتایج در اثر تحقیقات در طی سال‌های مختلف به دست آمده است. ما غرغره کردن نمک نه تنها مضر نیست بلکه می‌تواند موجب ضد عفونی کردن فضای دهان شود. این موضوع را می‌توانید در مقاله فواید شستشوی دهان با آب نمک بخوانید.

نمک برای مبارزه با عفونت و میکروب

امروزه بسیاری از مردم بیش از حد مورد نیاز و حتی حد مجاز نمک مصرف می‌کنند. با وجود این که بیشتر غذاها با نمک خوشمزه‌ تر و لذیذتر می‌شوند،اما نمک می‌تواند موجب افزایش خطرحملات قلبی یا سکته‌ی مغزی شود. اما تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که نمک طعام می‌تواند مزایای متعددی نیز داشته باشد و بدن را دربرابر میکروب‌های مهاجم محافظت کند.

نمک یکی از ساده‌ ترین موادشیمیایی در جهان است با این حال تاریخچه‌ ای بسیار غنی و جنجالی دارد. این ماده در قرون وسطی بسیارکمیاب بوده و تنها افراد برجسته می‌توانستند به میزان دلخواه از آن بهره‌ مند شوند.

امروزه تنها حدود ۶ درصد از نمک تولید شده در جهان، برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود. ۱۲ درصد از آن در فرآیندهای تصفیه‌ی آب، ۸ درصد برای یخ‌ زدایی جاده‌ها و ۶ درصد درکشاورزی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. ۶۸ درصد باقیمانده هم درت ولید و دیگر صنایع به کار می‌رود.

نتایج تحقیقات در مورد تاثیر مصرف نمک برای مقابله با عفونت

سازمان بهداشت جهانی به تمام افراد بزرگسال توصیه می‌کند که نمک کمتری مصرف کنند. به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به شدت افزایش می‌دهد. اما مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مصرف نمک می‌تواند مزایایی نیز داشته باشد!

در آزمایشات مشخص شد که مصرف نمک می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی‌ درمقابله با عفونت‌های انگلی پوستی می‌شود. بنابراین ممکن است در انسان‌ها نیز بتواند با عفونت‌های میکروبی مقابله کند. اما در هر صورت این نتایج نباید به عنوان چراغ سبزی برای مصرف بی‌رویه‌ی نمک تعبیرشوند. چرا که خطرات و مضرات آن همچنان پا برجاست.