نمک تصفیه شده خوراکی جعلی آوا و مبتکربانی

نمک تصفیه شده خوراکی جعلی آوا و مبتکربانی

نمک تصفیه شده خوراکی جعلی آوا و مبتکربانی نباید خریداری و مصرف شود. به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان بوشهر، محمد رحیم بهره‌مند گفت. با توجه به نامه واصله از سازمان ملی استاندارد نمک یددار خوراکی با علامت‌های تجاری آوا و مبتکربانی جعلی است. وی اضافه کرد: نمک تصفیه یددار خوراکی با علامت تجاری مبتکربانی تولید استان قم است. ولی نمک تصفیه یددار خوراکی با علامت تجاری آوا فاقد نشانی معتبر است. ولی هر دو بدون اخذ مجوز لازم اقدام به درج علامت استاندارد جعلی بر روی محصول خود کرده‌اند.

همه واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد مکلف‌اند شماره پیگیری استاندارد خود را در زیر نشان استاندارد درج کنند و اصالت و اعتبار پروانه های استفاده از علامت استاندارد فقط با استعلام کد ده رقمی(برای پروانه های اجباری) و کد ۹ رقمی (برای پروانه های تشویقی) از طریق ارسال کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ امکان پذیر است.

آیا نمک‌های تصفیه آوا و مبتکرانی جعلی هستند؟

هر ساله نمک های خوراکی با علائم تجاری مختلف روانه بازار می‌شوند. برخی از این محصولات نام آشنا هستند. اما  برخی دیگر از نمک ها که به تازگی وارد بازار شده اند. ممکن است جعلی باشند. به هیمن دلیل باید قبل از خرید نمک، به مارک و علامت تجاری آن دقت شود. نمک تصفیه شده خوراکی جعلی آوا و مبتکربانی از این دسته هستند. متاسفانه سودجویان در این راه سلامت افراد در جامعه را تهدید می‌کنند. مصرف یک نمک با ناخالصی و بدون تصفیه، موجب ایجاد بیماری در فرد خواهد شد. معمولا این محصولات با قیمت کمتری نیز به مشتری ارائه می‌شوند. در نتیجه مشتری ترغیب به خرید آن می‌شود.

بهتر است برای خرید نمک از فروشگاه‌های معتبر و استاندارد استفاده شود. نمک یک ماده ضروری برای بدن است. اما در صورتی که تقلبی باشد. مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند. در اکثر این محصولات از نمک غیر تصفیه استفاده می‌شود.

روش تشخیص نمک تصفیه خوراکی جعلی

یکی از راه‌های تشخیص ناخالصی در نمک، ریختن آن در آب است. در صورت ته نشین شدن مواد در ته لیوان، امکان جعلی بودن آن وجود دارد. اما این تنها در مورد نمک های ناخالص استفاده می‌شود. ممکن است یک نمک خوراکی تقلبی دارای مشکلات دیگر نیز باشد. مثلا امکان دارد که ماده مورد نظر اصلا نمک نباشد! بنابراین قبل از خرید باید به علامت تجاری دقت شود. زیرا هر چقدر هم روش‌های تشخص به مشا کمک کنند. باز هم امکان خرید جنس تقلبی وجود دارد.

نمک یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است. سعی کنید که از این ماده به مقدار نیاز استفاده کنید. میزان مجاز مصرف نمک توسط محققان برای کودکان و بزرگسالان تعیین شده است. در غیر این صورت ممکن است بیماری های زیادی مانند فشار خون بالا در فرد ایجاد شوند. گاهی یک بیماری مانند سکته قلبی در اثر مصرف زیاد نمک ایجاد می‌شود. نمک تصفیه خوراکی جعلی آوا و مبتکربانی دیگر در بازار توزیع نمی‌شود. به هیمن دلیل از این پس باید در خرید نمک دقت کنید. زیرا ممکن است با نام های دیگر نمک تقلبی وارد بازار شود!