ذخایر شن و نمک

ذخایر شن و نمک

ذخایر شن و نمک تهران چقدر است؟ رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با سرد شدن هوا، ذخایر شن و نمک در سراسر شهر تهران استقرار داده شده تا از هر گونه یخ زدگی معابر و خیابان ها جلوگیری شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد حقانی گفت: با سرد شدن هوا شاهد ریزش نزولات آسمانی خواهیم بود و در این صورت شهرداری به عنوان یک نهاد مسئول باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی برنامه ریزی کند.وی افزود: شهرداری تهران در تمام چهار فصل سال در حالت آماده باش بوده و در فصل زمستان این آمادگی به صددرصد می رسد. عملیات نمک پاشی در مازندران به دلیل تردد زیاد در فصول سرد امری عادی است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری در رابطه با کنترل وضعیت نهارها، جوی ها و معابر در زمان بارش باران و برف اظهار کرد:مسئولان حوزه خدمات شهری شهرداری تهران به صورت شبانه روزی وضعیت خیابان های پایتخت را کنترل کرده و با توجه به شرایط اقلیمی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آمادگی لازم را دارند.

ذخایر شن و نمک تهران برای فصول سرد

حقانی با اشاره به استقرار ذخیره های شن و نمک در مکان هایی که احتمال یخ زدگی آنها در شرایط سرد شدن هوا وجود دارد تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با استقرار مخازن شن و نمک در محل هایی که امکان لغزندگی و یخ زدگی را دارند برای کنترل یخ زدگی ها اقدام کرده و با این کار تلاش می شود از توقف تردد خودروها و ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

کاربرد نم و شن در هنگام بارش برف و یخ زندگی معابر

نمک به عنوان یک ماده معدنی شناخته شده است. این ماده هم کاربرد خوراکی و هم صنعتی دارد. از آن برای رفع مسدود شدن جاده در زمستان نیز استفاده می‌شودو. معابر شهری در فصل سرد نیز با یخ زدگی مواجه می‌شوند. این معابر را می‌تواند با نمک پاشی از این خطر نجات داد. ذخایر شن و نمک تهران  نیز برای همین مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد. زیرا در نبود آن مشکلات بسیار زیادی برای شهر ایجاد می‌شود.

ایجاد ترافیک و مسدودی راه‌ها از عواقب نداشتن ذخیره مناسب شن و نمک است. معمولا قبل از فصل سرما مقدار زیادی از این محصولات انبار می‌شود. زیرا در مواقع بحرانی باید به مقدار زیادی از آن دسترسی وجود داشته باشد. این کار توسط شهرداری ها و راه داری انجام می‌شود. بدون شک استفاده از این ماده یکی از راه‌های اصلی است.

ذخایر نمک ایران

در ایران به عنوان یک کشور گرم و خشک، ذخایر نمک فراوانی وجود دارد. یکی از مکان هایی نزدیک به تهران، دریاچه قم است. این دریاچه دارای ذخایر بسیار زیادی از نمک است. هر چند به دلیل خشک شدن مشکلات زیست محیطی بسیار زیادی ایجاد کرده است. داشتن ذخایر نمک و شن تنها چاره برای حل مشکلات نیست. زیرا باید این مواد استخراج و تصفیه شوند. در غیر این صورت کارکرد چندانی نخواهند داشت. ذخایر شن و نمک تهران  جوابگوی نیاز این شهر بزرگ نیستند. در نتیجه بهتر است از ذخایر معادن دیگر برای این کار استفاده شود. نمک یک کاده کابردی برای راهداری در فصول سرد است.