حس بویایی با مصرف آب نمک

کاهش حس بویایی با مصرف آب نمک

خطر از بین رفتن حس بویایی با مصرف آب نمک وجود دارد. یک پژوهشگر طب سنتی گفت: شست وشوی زیاد بینی با آب نمک موجب ازبین رفتن حس بویایی و ابتلا فرد به فشار خون می شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: استفاده از ترکیب آب جوشانده و نمک دریا در درمان برخی بیماری های مجاری گوش و حلق و بینب بسیار موثر است. در مقاله درمان سریع گرفتگی بینی ما به موضوع شستشوی بینی با آب نمک پرداخته ایم.

خطر از بین رفتن حس بویایی با مصرف آب نمک وجود دارد؟

چکاندن آب نمک در داخل بینی با قطره چکان یا شست و شوی بینی به کمک سبب ضد عفونی کنندگی و درمانگر پولیپ بینی است. این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شست و شوی دهان و گلو به کمک آب نمک موجب درمان عفونت دندان، لوزه و گلو می شود.

حیدری عنوان کرد: همچنین استفاده از آب نمک برای شست و شو و ضدعفونی کنندگی گوش و چشم مفید است. وی تاکید کرد: افراد برای درمان مشکل سینوزیت می توانند ترکیب آب و نمک را شب قبل از خواب در مجاریبینی چکانده که این عمل عفونت سینوس ها را به مرور زمان از بین می روند.این پژوهشگر طب سنتی اشاره کرد: استفاده از آب نمک سبب تسکین درد ناشی از عفونت می شود و همچنین کمپرس نمک دریا به همراه در درمان عفونت و درد دندان بسیار موثر است.حیدری اضافه کرد: برای درمان آلر‍ژی هایی که همراهآبریزش بینیاست، چکاندن آب نمک در بینی و شست شوی آن موجب کاهش آبریزش بینی می شود.از بین رفتن حس بویایی با مصرف آب نمک ممکن است در اثر استفاده نادرست اتفاق بیفتد.

مشکلات در اثر استفاده از آب نمک برای شستشوی بینی

استفاده از نمک صنعتی در آب نمک به دلیل ورود حجم زیادی از نمک هنگام شست و شوی مجاری گلو به حلق سبب بالا رفتن فشار خون می شود.این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: شست و شوی زیاد بینی با آب نمک مخاط بینی و دهان را از بین می برد و ممکن است موجب ضعف حس بویایی فرد شود.

به طور کلی استفاده از آب و نمک از گذشته های بسیار دور به عنوان درمانی برای باز کردن مجاری بینی بوده است. اما میزان دقیق هر کدام از این ترکیبات بسیار مهم است. در صورتی که میزان نمک زیاد باشد. موجب از بین رفتن مخاط بینی خواهد شد. این موضوع ممکن است حس بویایی را از بین ببرد. بنابراین بهتر است برای این کار از سرم شستشوی بینی استفاده شود. این سرم ها دارای مقادیری مجاز از این ماد هستند.

از بین رفتن حس بویایی در اثر مصرف آب و نمک برای بینی، امری دور از دهن نیست. از این رو باید در هنگام استفاد از این محلول بسیار احتیاط کرد. در صورتی که میزان نمک مصرفی زیاد باشد، ممکن است مشکلاتی برای بویایی فرد ایجاد شود. یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد. این است که این مشکل ممکن است درمان نداشته باشد. در نتیجه موجب می‌شود که برای مدت طولانی، بویایی فرد تحت تاثیر اینکار قرار بگیرد. استفاده از سرم ها و محلول‌های شستشوی بینی دارای خطرات کمتری خواهد بود.

منبع: yjc